Geros nuotaikos užrašai


A Few Crumbs
May 16, 2009, 8:03 pm
Filed under: kepiniai/baking, receptai/recipes

pyragas

Šiaip iš manęs išpešti receptą nėra paprasta. Tiesą sakant, užduotis išties ne iš lengvųjų, nes savo gerųjų receptų aš niekam nedalinu. Na, gal tik su mama receptais apsikeičiam, bet ji man savo geruosius tik kokiom ypatingom progom pasako, nes viską rašo į storą sąsiuvinį ir, sakė, kada nors man tą sąsiuvinį paliks. O kol kas… kuo gi vaišinsi svečius, jei visus geriausius receptus išdalinsi? Reikia gi turėti patiekalų, kuriais galėtum vilioti svečius. Bet kartais aš būnu trupinėlį gera.

***

It’s not easy to get recipes from me as I almost never tell my recipes. The only person I exchange recipes with is my mom, but she gives me a recipe of some delicious food only on special occassion. My mom keeps a thick notebook full of recipes and says that one day I’ll get it. Buf for now… if you give out all of your best recipes, what can you prepare for your guests then?

pyragas1

Pastaruoju metu vis galvojau, kaip sunaudoti nuo praėjusių metų, o gal ir dar seniau, susikaupusias uogienes. Tų uogienių tikrai nemažai, turiu pripažinti (ačiū, mama). Ir staiga prisiminiau, kaip mano močiutė kepdavo puikų trupininį pyragą su uogiene. Mmm… Močiutės receptą išgavau iš mamos, bet pasirodė, kad jam visko reikia baisingai daug, o kur dar tieeeek riebalų. Bet paskui gavau kitą receptą, kuriuo likau labai patenkinta. Taip labai, kad greičiausiai visos mano uogienių atsargos taip ir bus sunaudotos.

***

I’ve been wanting to use all those jams left from last year or maybe the year before. I have quite a bunch of jams I should say (thanks, mom) and summer is approaching with new berries and new jams to make. Here I remembered my grandmothers “crumb” cake. Yummy. But then I found out about huge quantity of ingredients and even larger quantity of fat that should go into the cake. No, thanks. So I got another recipe and now I think all my jam stock is going right into that cake.

pyragas2

Taigi tataigi…

Trupininis pyragas

Imam:

200 g sviesto
3 kiaušiniai
1 stiklinė cukraus
1 pakelis kepimo miltelių
0,5 kg miltų
vanilinio cukraus
~0,5 litro uogienės (kokios tik širdelė geidžia)

Gaminam:

Cukrų gerai išmaišom su kiaušiniais ir sviestu. Sudedam kepimo miltelius ir miltus, vanilinį cukrų. Viską gerai išminkom.
Rankas patepam aliejum, imam daugiau nei pusę tešlos ir išklojam ja skardos dugną bei truputį šonų. Ant viršaus sudedam uogienę. Užbarstom likusią tešlą arba išraitom iš jos kokį nors ornamentą.
Kepam 40 min. 180˚C
Laižom pirštus ir praryjam liežuvius!

***

“Crumb” Cake

You’ll need:

200 g butter
3 eggs
1 cup of sugar
1 package of baking powder
0,5 kg (1 pound) flour
vanilla sugar
~0,5 liter of jam (any kind you like)

Let’s make it:

Mix sugar and eggs well. Add butter. Mix. Add baking powder, flour and vanilla sugar. Mix well again.
Oil your hands. Take more than half of the dough and line your baking pan with it. Put jam on top. Take the rest of the dough and sprinkle its crumbs on top of jam or make some ornament, if you like.
Bake the cake for 40 min. at 180˚C

As easy as that!

pyragas3

11 Comments so far
Leave a comment

🙂 aš irgi šiandien kepiau trupininį pyragą su uogiene ;). tik mano recepte 2 kiaušiniai ir kiek mažiau miltų. aš ant viršaus tešlą tarkuoju “burokine” tarka ;).

Comment by eziukai

aš irgi tarkuoju, bet juk iš esmės galima ir kokį ornamentą išraityt… gal net įdomiau būtų. Kitąkart pabandysiu.
Man tai patinka daugiau kiaušinių, nes jis tada toks… na kiaušininis 😀

Comment by lapai

Ojej, kaip skaniai atrodo! Tik apšvieskite tamsuolę, prašom – o sviestą su kiaušiniais ir cukrum maišyti kažkaip trinant tarp pirštų, ar tiesiog išlydžius?…
Žinau, kad kvailas klausimas, bet gaminime aš praktiškai analfabetė 😀

Comment by Jurga

Nekepu , bet valgau su malonumu, ypač kokioj kavinukėj, kai tu ištrauki savo keptu keksiuku, mes juos valgome ir daug juokiamės 🙂

Comment by Katins

Katins, jo, svarbiausia yra neštis savo pyragus į kavinę ir paslapčia kemšant daug juoktis 🙂

Jurga, aš tai baisingai tingiu terliotis, todėl supjaustau sviestą gabalais, truputį pašildau mikrobangėj (nuotraukoj matosi, kad gabalai gerokai aptirpę, bet ne visai išsilydę) o tada su mikseriu vrūūūūm viską ir baigtas kriukis 🙂 išvis, aš baisingai tingiu rankom viską minkyt, todėl man labai patinka tie mikserio antgaliai tešlai maišyt (nuotraukoj matosi tokios spiralės), jie net prie pačių primityviausių (tokių kaip mano) mikserių būna

Comment by lapai

Ačiū, dabar supratau! Aš užsihipnozavau ties iškepto pyrago nuotrauka, tai kitų ir neapžiūrėjau normaliai 😀

Comment by Jurga

atrodo labai skaniai, būtinai pabandysiu

Comment by Dovile

Siaip nesu pyragu valgytojas, bet galiu papasakoti, kad shitas pyragas staciai nuostabus! 🙂 Pats valgiau ir dar panasu *uosto ora* kad ir sivakar vel gausiu 😉

Comment by Malibas

Na jeigu jau ir vyrai giria, vadinasi skanum4lis yr. Nes gi sakoma, kad i vyro širdi reik per skrandi nusigaut 🙂 🙂 🙂

Comment by Katins

Į šito vyro skrandį su pyragais itin sunku nusigaut 😀 itin…

Comment by lapai

Bet tau pasisekė 😉

Comment by Katins




Leave a Reply

